Οι νεόπλουτοι ρώσοι θάβουν την βότκα! Το 2000 η πωλήσεις βότκας στη Ρωσία μειώθηκε κατά 15%. Σύμφωνα με μια έρευνα της εταιρίας Euromonitor, οι ρώσοι κάνουν στροφή στα πιο νεωτεριστικά ποτά. Μπράντι, κονιάκ, τεκίλα και μπύρα μοιάζουν να κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των Ρώσων τα τελευταία δέκα χρόνια σύμφωνα με την έρευνα. Αρχικά πουλιόταν στις ταβέρνες και με την φορολογία της, διαδραμάτισε βασικό ρόλο στην οικονομία τις τσαρικής Ρωσίας παρέχοντας κατά περιόδους μέχρι και το 40% του κρατικού εισοδήματος!
Το ποτό παρέμεινε δημοφιλές στο 20ό αιώνα - συχνά σερβιριζόταν με μεζέ ένα πιάτο αποξηραμένων ψαριών ή εύγευστων τουρσιών. Ακόμη και το 2001 η βότκα ανήλθε στο 70% όλου του αλκοόλ που πωλήθηκε στη Ρωσία.
Ο Μιχαήλ Καλάσνικοφ (σχεδιαστής του γνωστού ak-47) υψώνει ένα ποτήρι βότκα κάνοντας μία πρόποση, μα, αρκετοί φιλόδοξοι νεαροί ρώσοι, βρίσκουν την επιλογή του παρωχημένη. Photograph: John D McHugh/Ap